Posturare și stretching pentru ceafă

 

Durerea în zona cefei apare de cele mai multe ori la persoanele care stau în poziții fixe și incorecte, pe perioade prelungite, la birou, la cei care șofează sau în timpul somnului..

Pornind de la faptul că posturare = poziționarea corpului sau a anumitor segmente ale acestuia în poziții corective pentru anumite perioade de timp, având scop terapeutic sau profilactic; iar stretching = întindere controlată, vă recomand să:

Mențineți volutar-conștient, umerii relaxați,  coborâți și ușor trași în spate, capul în prelungirea gâtului, privirea înainte. Repetați alinierea corectă a acestor segmente la intervale regulate de timp și mențineți-o cât mai mult posibil atât când sunteți în șezut cât și în ortostatism. Când sunteți culcați puteți introduce o pernă sau un rulou care să umple lordoza cervicală, adică acea scobitură din zona cefei.

Stretchingul pentru zona cervicală se face plecând de la posturarea corectă a zonei, singur sau ajutat de kinetoterapeut, cu menținere 10-15 secunde și o pauză dublă. Se repetă la intervale regulate de timp. Sensul de mișcare este în față, flexia gâtului, pentru a întinde musculatura din partea posterioareă care este extensoare a capului, adică duce capul spre spate, este mereu în tensiune deci scurtată și datorită concavității coloanei vertebrale pe partea posterioară, De asemene se recomandă și mișcăriile de lateralitate, pentru a întinde mușchii zonelor respective care poate fi amplificată folosind mâna de pe aceeași parte a mișcării.

Ce să nu faceți:

Posturile asimetrice, un umăr mai sus și unul mai jos, sau capul răsucit, precum și ducerea capului pe spate perioade lungi de timp.

Mișcării de extensie, de dat capul pe spate, pentru că mușchii anteriori ai gâtului sunt deja alungiți și nu au nevoie de întindere, iar cei posteriori sunt scurtați și nu le este de folos o scurtare mai mare, dar și pentru a se evita presiiunea  pe discurile intervertebrale.

Exercițiile de stretching nu se fac pe musculatura neîncălzită de aceea trebuie să faceți câteva mișcări înainte, sau să vi se facă masaj în zona respectivă.

Ce obțineți prin stretching și posturare de ceafă:

  • combaterea sau ameliorarea durerilor de cap,
  • combaterea sau ameliorarea tensiunilor și a durerii musculare din zona cervicală și dorsală superioară,
  • tonifierea musculaturii gâtului,
  • o mai bună oxigenare a zonelor respective.

De aceea programul nostru de chair massage are în încheiere stretchinguri pentru zona cervicală făcute de kinetoterapeuți cu o amplitudine adaptată fiecărei persoane în parte.

de kinetoterapeut Felician Strete