Obiceiuri matinale care-ți vor schimba ziua

Dacă vrei să-ți începi ziua cu un tonus crescut, fără amorțeală, căscat, dureri de spate sau cap, greutate în picioare sau LENE, ai nevoie de 5 minute în fiecare dimineață, pentru câteva mișcări benefice și relaxante:

Stretching în pat – după ce te-ai trezit, înainte să te ridici din pat, fă un stretching pentru întregul corp: întins pe spate, cu membrele superioare întinse pe pernă și capul aflat între ele, iar membrele inferioare întinse și ele dar cu degetele poziționate  în sus, spre tavan, întindeți bine corpul ca și cum ai vrea să atingi peretele dinspre picioare  cu tălpile și cel din spatele capului cu vârful degetelor. Menține poziția 30 de secunde, în timp ce te gândești la ceea ce-ți propui pentru ziua respectivă.

Ridicarea corectă din pat – nu te ridica brusc, întoarcete pe o parte, îndoaie genunchii, sprijină-te cu palma membrului de deasupra, pe pat, împinge trunchiul în sus, în timp ce gambele coboară din pat și tălpile se așează pe sol.

Respirații profunde / abdominale – nu ieși din dormitor înainte să deschizi fereastra și să faci trei respirații profunde / controlate / abdominale: inspiră în timp ce ridici membrele superioare pe lângă urechi contractând bine abdomenul, menține aerul în cutia toracică trei-cinci secunde apoi relaxează abdomenul, coboară brațele cu palmele spre podea, prin rotirea umerilor, și expiră. Respirațiile se pot face în picioare, cu tălpile ușor depărtate și vârfurile orientate spre interior, sau în șezut, cu genunchii îndoiți și picioarele încrucișate și palmele deschise

Genoflexiuni – cu abdomenul și fesele în ușoară contracție, brațele ridicate la 90 grade și orientate cu palmele în sus, spatele drept, genunchii ușor depărtați și tălpile paralele, cu vârfurile orientate ușor spre interior, încearcă 5-10 genoflexiuni. Este un exercițiu complex ce implică multe articulații și grupe musculare și îmbunătățește circulația sanguină.

Postura corectă la baie – evită ppoziția de aplecat în fața chiuvetei, în timp ce te speli, machiezi ori bărbierești, flectează / îndoaie ușor genunchii, cu picioarele puțin depărtate și vârfurile orientate în interior, abdomenul și fesierii în ușoară contracție, umerii relaxați și ușor coborâți. Poziția este delordozantă și ajută la prevenirea discopatiilor lombare și ale lordozei, practic combate sindromul de low back pain.

Acestea sunt câteva posturi și exerciții extrem de simple care practicate  zilnic devin rutină, creează dependență și contribuie la starea de bine, crescând calitatea vieții!

kinetoterapeut Hannemaria Strete