Gimnastica aerobica

Gym-Aerobic-Studio-2Jane Fonda – celebra actrita americana, dupa 1970, inspirandu-se din metoda Dr. H. Cooper, a fondat gimnastica aerobica de intretinere, ce se bazeaza pe exercitii analitice cu un puternic caracter medical. Ea foloseste structuri combinate, care se adreseaza solicitarii supletei articulare si musculo-ligamentare sub forma de elongatii si chiar stretching (intinderi).

Gimnastica aerobica este de fapt o simplificare a gimnasticii ritmice care a fost transmisa publicului larg pentru a genera legaturi sociale si o stare buna de sanatate. La radacini, gimnastica aerobica era adresata in special femeilor. Dupa un deceniu acest sport a prins amploare devenind un sport pentru ambele sexe. Persoanele sedentare sau obligate la repausuri prelungite sunt primele care trebuie sa beneficieze de gimnastica aerobica deoarece in timp se produc efecte ale deconditionarii fizice, sedentarismul fiind considerat o adevarata boala.

Gimnastica aerobica se adreseaza oricarei categorii de populatie care apreciaza miscarea si isi doreste o imbunatatire a conditiei fizice. Ea poate fi practicata indiferent de varsta si sex, deoarece fiecare exercitiu poate fi adaptat conditiei fizice a fiecarui individ.

Dat fiind faptul ca activitate aerobica permite un consum deosebit de ridicat de energie, in jur de 400/800Kcal pe ora, folosind efectul de dependenta de muzica si coregrafie, special create de instructori, are urmatoarele efecte asupra corpului si mintii umane:

  • Reduce semnificativ riscul de monotonie si repetitivitate, tipice pentru alte activitati, conferind atractivitatea desfasurarii efortului prin asocierea miscarii cu muzica si usureaza executia exercitiilor;
  • Imbunatateste functionalitatea aparatului locomotor – oase muschi si articulatii, antrenand capacitatea de miscare a intregului organism, reducand sau mentinand greutatea corporala si armonizand formele corpului. incetineste procesul de imbatranire;
  • Favorizeaza activitati ce urmaresc o stare de bine si dezvolta nivelul de rezistenta fizica;
  • Duce la relaxarea neuro-psihica prin crearea unor stari psihice favorabile derularii efortului, diminuarea trairilor afective negative, ameliorarea imaginii de sine prin reducerea maniei si a frustrarii;
  • Dezvolta coordonarea si echilibrul, capacitatea de ritm si orientare temporala, orientarea spatiala si capacitatea de asociere si de alternare;
  • Imbunatateste activitatea sistemului cardio-vascular, prin intarirea miocardului, imbunatatirea circulatiei sangelui si reducerea nivelului colesterolului din sange.
  • Ajuta la imbunatatirea imunitatii prin cresterea numarului de globule albe;
  • Regleaza metabolismul.

Hannemaria Strete