Alege un scaun de birou ergonomic

Masajmed-1250

Statistic s-a demonstrat că omul modern, sedentar, este mai bolnav, mai gras și mai depresiv de cât înaintașii săi a căror activitate zilnică se baza pe mișcare. În aceste condiții angajatorii ar trebui să facă eforturi în a eficientiza munca angajaților, așa cum reiese și din articolul „Beneficii pentru angajați”.

Deoarece în zilele noastre 70% din oameni muncesc în poziție șezând nu trebuie neglijată alegerea unui scaun de birou bun, care să fie special proiectat pentru a susține corect greutatea corpului, oferind suport lombar, reglaj personalizat al înălțimii și un unghi de înclinare corectă a corpului. Confortul este cheia succesului în alegerea unui scaun ergonomic de birou, dar și cunoașterea unor aspecte care vă ajută să aveți o postură corectă contribuind la diminuarea durerilor de spate și ceafă.

Nu există un scaun de birou „perfect” de aceaa se recomandă să-l alegeți potrivit nevoilor dvs ținând cont de activitatea prestată și de pozițiile impuse (vorbit la telefon, tastat la calculator), dar țineți cont de anumite aspecte importante:

  • Înălțimea șezutului să fie reglabilă, astfel veți putea adopta o poziție confortabilă și corectă: tălpile pe podea, coapsele la orizontală, genunchii în flexie de 90 grade și paralel cu șoldurile. Șezutul trebuie să ofere o poziție confortabilă pentru fese și coapse, să permită spatelui să stea lipit de spătar și să aibă o distanță de 10 cm între șezut și spațiul popliteu (zona din spatele genunchiului), pentru a evita presiunea locală.

  • Suportul lombar reglabil pe înălțime și adâncime este unul din cele mai importante aspecte la un scaun ergonomic mai ales când petreceți 8-10 ore în poziția șezând, deoarece s-a demonstrat ca șederea pe scaun pune o presiune cu 40% mai mare pe zona lombară suprasolicitând-o iar în timp discurile intervertebrale suferă modificări favorizând durerea în zona lombară, În timp, neglijată această discopatie lombară se transformă în crize de lombo-sciatic prin iritarea rădăcinilor nervoase, care pot influența negativ activitatea cotidiană.

  • Spătarul trebuie să fie suficient de lat și de înalt ca să sprijine bine spatele, de la zona lombara până la zona cervicală, să fie reglabil pe înălțime și să permită balansarea față spate.

  • Cotierele să fie reglabile atât pe înălțime cât și pe lateral, pentru a avea umerii relaxati și coatele în flexie de 90 grade, deoarece este foarte odihnitor să vă puteți sprijini antebrațele în timpul tastării la calculator.

  • Tetiera reglabilă este utilă celor care vorbesc mult la telefon sau celor care petrec mult timp lucrând înclinat pe spate, dar și pentru IT-ști pentu a-și putea poziționa capul într-o flexie de 20 grade. Ca și în zona lombară și coloana cervicală are o lordoză fiziologică, iar pentru a evita presiunea pe discurile intervertebrale nu se recomandă extensia cervicală prelungită (capul lăsat pe spate).

  • Rotirea scaunului să se facă cu ușurință ca să puteți ajunge fără efort în orice zonă a biroului mișcându-vă ușor și eficient.

Cănd urmează să achiziționați un scaun de birou este important să mergeți showroom-uri și să-l testați 10-15 minute, dar și să-i alegeți stilul, culoarea și tapițeria potrivit gusturilor dvs. Totuși la tapițerie specialiștii în domeniu recomandă un spâtar realizat din mesh (plasă) deoarece permite o bună circulație a aerului și împiedicâ impregnarea transpirației.

Un scaun de birou ergonomic va contribui la sănătatea spatelui dvs, la reducerea stresului si la sporirea concentrârii dar pentru eliberarea tensiunii acumulată la nivelul vertebrelor și restaurarea capacității funcționale ale articulațiilor gâtului, umerilor și mâinilor.este foarte util masajul pe scaun practicat cu regularitate la birou.

Hannemaria Strete